logo sunwaytrip

مطالبی که میخوانید

جاذبه های شهر کیوتو ژاپن

کیوتو

در این مقاله از مجموعه گردشگری سان وی قصد داریم 10 جاذبه های شهر کیوتو ژاپن را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. کیوتو، پایتخت سابق ژاپن، یکی از بزرگترین شهرهای ژاپن است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. کیوتو شهری تاریخی و فرهنگی است که جمعیت آن حدود یک و نیم میلیون می باشد. اگر قصد سفر به کشور ژاپن با تور های گردشگری را دارید و میخواهید این شهر و دیگر شهر های زیبای ژاپن را ببینید میتوانید به مقاله تور نوروزی 1403 ژاپن مراجعه نمایید.

جاذبه های گردشگری کیوتو:

1_ کاخ امپراتوری کیوتو(Kyoto Imperial Palace)

کاخ امپراطوری کیوتو، از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین کاخ ها در ژاپن محسوب می‌شود که در آتش‌سوزی تغریبا ویران شد و آن را بازسازی کردند، البته این آخرین بار نبود و این کاخ 8 بار تا کنون مورد مرت قرار گرفته است.در بنای کیوتو معماری‌های گوناگونه قرن دوازدهم به بعد را می‌توان مشاهده کرد. قصر سلطنتی کیوتو (Kyoto Imperial Palace) تا سال ۱۸۶۸ که امپراطوری و پایتخت از کیوتو به توکیو منتقل شد،محل اقامت امپراتور ژاپن در دوره‌های هِیان و کاماکورا بوده است. کاخ امپراتوری کیوتو به دلیل داشتن معماری زیبا و باغ‌های سرسبز، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کیوتو است.
کاخ امپراتوری کیوتو(Kyoto Imperial Palace)

2_ موزه ملی کیوتو (Kyoto National Museum)

موزه ملی کیوتو (Kyoto National Museum) در سال ۱۸۹۷ افتتاح شد. این موزه یکی از قدیمی ترین و مشهورترین موزه های ژاپن به حساب می آید. در موزه کیوتو مجموعه های بی نظیری از جمله آثار تاریخی، مجسمه، آثار خوشنویسی قدیمی، پوشاک و نقاشی های مختلف را به نمایش میگذارند. اگر به فرهنگ و تاریخ ژاپن علاقه دارید با بازدید از این موزه می توانید اطلاعات زیادی در مورد زندگی و فرهنگ ژاپن باستان پیدا کنید.

شهر کیوتو از مقاصد تور ژاپن 1403 مجموعه سان وی میباشد. برای اطلاعات بیشتر از سفر با تور سان وی میتوانید به صفحه تماس باما لینک شده مراجعه کنید و با مشاوران مجموعه ارتباط برقرار کنید.

موزه ملی کیوتو

3_محله گیون

معماری محله گیون ترکیبی از مدرنیته و سنت گرایی است. موقعیت جغرافیایی این محله حاشیه‌ شرقی رودخانه کاموگاوا است. در محله کیوتو رستوران‌ها و چایخانه‌های متعلق به قرن ۱۷ میلادی حفظ و بازسازی شده اند که جذابیت این محله را دوچندان کرده است. در این محله که به خودی خود از جاذبه های ژاپن محسوب میشود، جاذبه های دیگری در آن جای گرفته که از جمله آنها عمارت نقره‌ای یا معبد گینکاکوجی (Ginkaku-ji Temple) متعلق به قرن ۱۵ میلادی و معبد چیون‌‌این (Chion-in Temple)، یکی از مشهورترین معابد ژاپنی است.

محله گیون

4_آراشی یاما (Arashiyama)

آراشی یاما (Arashiyama) منطقه کوهستانی است که در فصل بهار با سرسبزی و شکوفه های گیلاس و در پاییز و خزان با برگ های رنگارنگ، زیبایی خود را به رخ میکشد و دلبری میکند. منطقه آراشی یاما به دلیل زیبایی های طبیعی فوق العاده و چشم نوازش به یکی از اصلی ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگران در سفر به کیوتو است. همپنین جدا از جاذبه های طبیعی بناها و جاذبه های تاریخی زیادی در محدوده این منطقه وجود دارند.

آراشی یاما (Arashiyama)

5_ موزه قطار کیوتو

موزه قطار کیوتو جزو 3 موزه قطار برتر ژاپن است که در کیوتو قرار دارد و در سال ۲۰۱۶ در محل سابق موزه لکوموتیو افتتاح شد. فاصله این موزه تا ایستگاه کیوتو تنها 20 دقیقه است. لازم به ذکر است که ژاپن از کشورهای پیشتاز در زمینه حمل و نقل و قطار  در دنیا است، بنا بر این بازدید از این موزه خالی از لطف نیست. در این موزه انواع قطارهای قدیمی و از کار افتاده و مدرن امروزی در حال نمایش دادن به عموم می باشد.

موزه قطار کیوتو

6_معبد کیمیموتو-جی

معبد کیمیموتو-جی، در سال 778 میلادی ساخته شد و یکی از قدیمی ترین معابد ژاپن است. این معبد به عنوان یکی از مقدس ترین معابد ژاپن در بین ژاپنی ها شناخته میشود.یکی از دلایل محبوبیت این معبد در بین گردشگران درختان سرو کهنسال اطراف بنا است که به نوعی روح این معبد بزرگ را به نمایش میگذارد.

7_ منطقه کیاماتسو

منطقه کیاماتسو، یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین مناطق کیوتو است. این منطقه، به دلیل داشتن فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد خود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کیوتو است.

اینها تنها تعدادی از جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار کیوتو هستند. کیوتو شهری است که تاریخ و فرهنگ ژاپن را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. اگر به ژاپن سفر می‌کنید، حتماً از کیوتو دیدن کنید و از این شهر زیبا لذت ببرید.

8_منطقه هیگاشی یاما

منطقه هیگاشی یاما (Higashiyama District) منطقه ای مسکونی و از بهترین مناطق تاریخی کیوتو می باشد که به خوبی محافظت شده. موقعیت جغرافیایی هیگاشی یاما در امتداد دامنه کوه های شرقی کیوتو است و این امر به زیبایی و شهرت آن افزوده است. سفر به این منطقه برای علاقه مندان به تاریخ و طبیعت بسیار توصیه میشود. در سفر به کیوتو میتوانید با سبک قدیمی و سنتی زندگی مردم ژاپن آشنا شوید. بافت این منظقه هنوز حال و هوای پایتخت سابق ژاپن را دارد. در هیگاشی یاما ساختمان ها و بناهای چوبی، گذرگاه های قدیمی و مغازه های قدیمی هنوز حفظ شده است و بازسازی و نوسازی های صورت گرفته در این منطقه باعث زیباتر شدن این منظقه گردیده.

منطقه هیگاشی یاما

9_ موزه هنر شهری کیوتو

موزه هنر شهری کیوتو در سال 1928 افتاح شد که یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های هنری ژاپن به حساب می آید. در این موزه هنری آثار مهم و با ارزشی از هنرمندان برجسته ژاپن از جمله تاکوچی سیهو (Takeuchi Seihō)، یکی از هنرمندان برجسته قرن ۲۱ میلادی ژاپن، به نمایش گذاشته می‌شوند.

موزه هنر شهری کیوتو موزه هنر شهری کیوتو ژاپن موزه هنر شهری ژاپن

10_ قصر سلطنتی سنتو (Sento Imperial Palace)

قصر سلطنتی سنتو (Sento Imperial Palace) در سال ۱۶۳۰ ساخته شد به عنوان محلی برای استراحت امپراطور گومیزیو بعد از کناره گیری از سلطنت.این قصر در پارک سلطنتی کیوتو و مجاورت قصر سلطنتی قرار دارد. ساختمان اصلی این کاخ در سال ۱۸۵۴ دچار آتش سوزی شد و متاسفانه دیگر بازسازی نشد.

قصر سلطنتی سنتو (Sento Imperial Palace)

سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟