logo sunwaytrip

مطالبی که میخوانید

جاذبه های گردشگری اوساکا ژاپن

اوساکا

اوساکا، سومین شهر بزرگ ژاپن با 19 میلیون جمعیت و یکی از برترین مقاصد سفر شهری در جهان محسوب می‌شود.این شهر پر جنب‌و‌جوش ، مملو از غذاهای منحصربه‌فرد، تجربه‌های فرهنگی و شگفت‌انگیزی است که در هیچ‌جای دیگر ژاپن آن‌ها را نخواهید یافت.درست است که ریشه‌های پیدایش اوساکا به روزهای اول امپراطوری ژاپن باز می‌گردد، اما امروزه اوساکا با به کار گیری روش های نوین در زمینه معماری، از مدرن‌ترین شهرهای ژاپن به شمار می‌رود؛ وضعیت اوزاکا نه تنها در ژاپن بلکه در سطح بین‌المللی، به علت وجود مؤسسات فرهنگی، موزه‌های فوق‌العاده، گالری‌های هنری و مکان‌های تفریحی فوق مدرن مثل تئاتر و سینما بهبود یافته است. همچنین اوساکا مرکز تجاری منطقه کانسای است و تاریخ غنی و فرهنگ منحصر به فردی که دارد سالانه میلیون ها گردشگر را در خود جای میدهد.

 

اوساکا یکی از مقاصد تور نوروزی 1403 ژاپن سان وی تریپ است.

در این مقاله قصد داریم 10 مکان دیدنی از اوساکا را به شما معرفی کنیم.

1. قلعه اوساکا | Osaka Castle

قلعه اوساکا در سال ۱۵۸۳ توسط تویوتومی هیده‌یوشی، ناپلئون ژاپن ساخته شد و بعد از دوبار نابودی در جنگ  نهایت در سال 1931 به شکوه سابق خود بازگردانده شد. این قلعه در  زمان خود، بزرگ‌ترین قلعه ژاپن محسوب می‌شد که با روشی بسیار جالب ساخته شده است. در ساخت این قلعه، تمامی فرماندهان ارتش باید همکاری میکردند، برای ساخت این قلعه ژنرال کاتومیاسان سنگ بسیار سنگینی به نام هیو شی را از جزیره شادو با خود حمل کرد و به اوساکا آورد. در قلعه اوساکا موزه ای با چند نمایشگاه  وجود دارد که تاریخ و اهمیت قلعه را در تاریخ ژاپن به نمایش بگذار. در محوطه قلعه اوساکا رویداد های فرهنگی مثل مراسم چای و تظاهرات شمشیر سامورایی برگزار میشود که بازدیدکنندگان میتوانند میتوانند در آن شرکت کنند.

با نگاه اول به این قلعه متوجه 8 طبقه بودن آن نمی شوید، معماری این قلعه به طوری است که از بیرون 5 طبقه به نظر میرسد. از دیگر جذابیت های قلعه اوساکا سقف برج شماره 8 است که به شکل دلفین درآمده و با کاشی‌های زینتی و حکاکی‌هایی به شکل ببر با طلا پوشانده شده است.

قلعه اوساکا از شهرت را مدیون باغ وسیع«نیشی نومارا» است که دور تا دور قلعه قرار دارد. شش‌صد رأس درخت گیلاس در باغ منظره‌ای به‌یادماندنی برای شما خلق می‌کنند.

1. قلعه اوساکا | Osaka Castle

2. معبد شیتنوجی | Shitennō-ji Temple

معبد شیتنوجی، معروف‌ترین معبد ژاپن در اوساکا است که به سال 59 در قرن ششم بعد از میلاد بر می‌گردد، اولین مقبره بودایی و قدیمی‌ترین مکان مذهبی در ژاپن محسوب می‌شود که به افتخار شاهزاده شوتوکو، حاکم معروف و حامی بودیسم ساخته شد. معبد شیتنوجی در طول تاریخ بارها تخریب و بازسازی شده است. شیتنوجی ترکیبی منحصر به فرد از معماری بودایی و شینتو است.از ساختار های پربازدید این معبد می‌توان به بتکده‌ای 5 طبقه به همراه ساختمان‌های تحسین‌برانگیز، عمارت‌های بی‌نظیر، 5 مجسمه بزرگ، سالن سخنرانی و راهرویی که 3 در اصلی را به هم وصل می‌کند اشاره کرد. هر عمارت در این مقبره یک داروخانه، بیمارستان، مدرسه و باغی سرسبز مجزا دارد.

معبد شیتنوجی | Shitennō-ji Temple

3. آکواریوم کیوکان اوزاکا | Osaka Aquarium Kaiyukan

کیوکان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ژاپن است که در دهکده بندری تمپوزان واقع در منطقه خلیجی اوساکا قرار دارد. آکواریوم کیوکان در سطح جهانی یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های ساخته شده بدست بشر است.  در نگاه اول به نظر می‌رسد که از بلوک‌های غول‌آسا ساخته شده؛ در آکواریوم غول پیکر اوساکا شما فرصت تماشای جهان شگفت انگیززیر آب را دارید، اگر قصد سفر به ژاپن  را دارید، فرصت تماشای این پدیده منحصربه‌فرد را شهر اوساکا از دست ندهید. در اکواریوم شما با زیستگاه‌های دریایی مثل اقیانوس آرام، قطب جنوب، دیوار بزرگ مرجانی و خلیج مونتری آشنا میشوید همچنین در محیط 15 نمایشگاه قرار دارند که هر یک از آنها محوطه‌ها و موضوعات خاص خود را دارند که برای بازدید از این شگفتی ها باید 3 تا 4 ساعت زمان بگذارید.

آکواریوم کیوکان اوزاکا | Osaka Aquarium Kaiyukan آکواریوم کیوکان اوزاکا | Osaka Aquarium Kaiyukan ژاپن

4. چرخ‌وفلک تمپوزان | The Tempozan Ferris Wheel

چرخ‌وفلک تموپوزان، یکی از فوق العاده ترین جاذبه‌های گردشگری در آسیا است که با 112 متر ارتفاع و 100 متر قطر، در سال 1997 ساخته و راه اندازی شد. تایم گردش این چرخ و فلک 17 دقیقه‌ای است با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از بندر و روستای تموپوزان. در سفر خود به ژاپن لذت سواری در شب بر روی چرخ‌وفلک در حالی که شهر با رنگ‌های گوناگون احاطه شده است را از دست ندهید.

چرخ‌وفلک تمپوزان | The Tempozan Ferris Wheel

5. برج‌های کوب پورت و تسوتنکاکو | Tsūtenkaku and the Kobe Port Tower

اوساکا دو آسمان‌خراش دارد که عظمت باشکوهی در شهر ایجاد کرده است. برج تسوتنکاکو از برج کوب پورت قدیمی‌تر است؛ این برج در سال 1912 در مرکز شهر (به تقلید از برج ایفل) ساخته شد که در جنگ جهانی دوم تخریب گردید و در سال 1956 برای بار دوم مجدد بازسازی شد. این برج چشم‌اندازِ فوق‌العاده‌ای از نمای کلی شهر به شما نشان می‌دهد. کمی جلوتر از برج تسوتنکاک برج کوب پورت در حومه‌ی شهر با بدنه ای فولادی و108 متر ارتفاع، در معرض دید همگان قرار گرفته است. برج کوب در سال 1936 ساخته شده است. از این برج  نمای کلی شهر و بندر کوبه را خواهید داشت.

برج‌های کوب پورت و تسوتنکاکو

6. موزه ملی هنر | The National Museum of Art

موزه هنرهای ملی اوساکا، با فاصله چند دقیقه از مرکز شهر در جزیره ناکانوشین واقع شده است. یک موزه زیرزمینی که آثار ارزشمندی از هنرمندانی مانند پیکاسو و مجسمه‌های قدیمی را در آن حفظ و نگهداری کرده اند. ساختمان فلزی و جذاب خارج موزه شمارا شگفت زده خواهد کرد، علاوه بر این موزه هنرهای زیبای شهر را که کلکسیونی از دست نوشته‌ها و خوشنویسی‌های باستانی و دیگر آثار از هنرمندان چینی است را از دست ندهید.

موزه ملی هنر | The National Museum of Art

7. پارک و باغ وحش تنوجی | Tennōji Park and Zoo

بزرگ‌ ترین فضای سبز اوساکا، پارک و باغ‌وحش تنوجی است که  در سال 1915 راه اندازی شد. موزه هنر های زیبایی در دل این پارک قرار دارد. از ویژگی های پارک تنوجی شکوفه‌های گیلاس، مجسمه‌های تاریخی، تالاب‌ها و پل‌های قدیمی است که مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. در باغ وحش تنوجی گونه‌های مختلفی از حیوانات نگهداری می شوند، حیواناتی مثل: شیر، زرافه و فیل. این باغ وحش استخر کرگدن‌ها و خانه خزندگان هم دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

پارک و باغ وحش تنوجی

8. موزه علمی اوساکا | Osaka Science Museum

موزه‌ی علمی اوساکا، در سال 1989 بالاتر از موزه ملی هنر ساخته شد، نمایشگاه‌های این موزه با هدف تعامل علم و سرگرمی برای کودکان دایر شدند.در این موزه نمایش هایی در مورد مغناطیس، فیزیک و رباتیک ارائه میشود .موزه علوم اوساکا مقصدی عالی برای علاقه مندان به علم و فناوری و کودکان و نوجوانان است که به دنبال سرگرمی و بازی کردن هستند. 

موزه علمی اوساکا | Osaka Science Museum

9. برج شیشه‌ای اومدا | The Umeda Sky Building

اوساکا صاحب معماری های خیره‌کننده‌ زیادی است که از جمله آنها موزه‌ها و گالری‌های هنری اش هستند اما برترین آنها معماری مدرن برج اومدا است که شاید شناخته‌ترین ساختمان مدرن باشد.این ساختمان، ساختمان اداری متشکل از دو برج است که از طریق پشت بام به هم متصل می‌شوند و نمای حیرت‌آوری را از فضای سبز اطراف به نمایش میگذارند؛ در زیر برج اومدا یک بازار زیرزمینی ساخته شده است.

برج شیشه‌ای اومدا

10. استودیوی یونیورسال ژاپن | Universal Studios Japan

یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری اوساکا، استودیوی یونیورسال ژاپن است که هالیوود را به ژاپن اورده. این استودیو با 10 میلیون بازدید کننده در سال، یکی از پربازدیدترین مکان‌های ژاپن به شمار می‌رود.استودیو یونیورسال جزو 4 پارک جهانی است که برندهای شناخته شده دنیا در آن سرمایه گذاری کرده‌اند. همچنین برای علاقه‌مندان به کتاب و سری فیلم‌های هری پاتر مقصدی جذابی محسوب میشود. در استودیو ترن هوایی جادویی به اسم دنیای جادویی هری پاتر وجود دارد که بر اساس ترن‌های محبوب شهر ورلاندو و فلوریدا ساخته شده است. دنیای جادوگران هری پاتر یک جاذبه دیدنی است که می توانید در آن قلعه هاگوارتز را کاوش کنند و آبجو بخورند. از جاذبه های دیگر این استودیو می توان به سواری در پارک ژوراسیک و سواری سه بعدی مرد عنکبوتی اشاره کرد.

استودیوی یونیورسال ژاپن

سخن پایانی

بی شک جاذبه های شهر اوساکا بیش از 10  مورد است. ما در این مقاله از سان وی سعی کردیم 10 مورد  از جاذبه های برتر را با شما به اشتراک بگذاریم. برای کسب اطلاعات درباره شهر های دیگر ژاپن میتوانید به مقالات شهر نارا، جاذبه های گردشگری هاکونه ژاپن و همه چیز درباره توکیو مراجعه کنید.

سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟