logo sunwaytrip

مطالبی که میخوانید

سفرنامه ژاپن

با خواندن این سفرنامه به راحتی می‌توانید تمامی اطلاعاتی که باید در هنگام سفر به ژاپن بدانید را کسب نمایید و با ما در این سفر رویایی همراه باشید.

پیش از هرچیز شخصا از مجموعه سان وی تریپ جهت برگزاری تور تخصصی و حرفه ای ژاپن تشکر می‌کنم که اوقات فوق العاده‌ای را برای ما برنامه‌ریزی کردند و حتی برای بالا بردن کیفیت تور، مدیر مجموعه در این سفر با ما همراه شدند. تجربه سفر به ژاپن برای من یک تجربه ماندگار محسوب می‌شود، از این‌رو سفرنامه ژاپن را نوشتم و به مجموعه سان وی تریپ ارسال نمودم.

گام اول: پیدا کردن یک آژانس حرفه‌ای یا تور تخصصی ژاپن 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد سفر به جایی را داشته باشید اما نه اطلاعات کافی از اون سفر دارید و نه می‌توانید به راحتی به هر کسی و یا هر آژانسی اعتماد کنید، منم مثل همه برای خرید بلیط ژاپن و رزرو تور ژاپن به گوگل مراجعه کردم و بعد از جستجوهای زیاد و بازدید از وبسایت آژانس‌های مختلف، به سایت سان وی تریپ ورود نموده و در همان ابتدای امر متوجه شدم این مجموعه کاملا قابل اعتماد و در زمینه تورهای تفریحی ژاپن حرفه‌ای هستند. بارها و بارها برنامه‌ریزی و اجرا برای گروه‌های کوچک و بزرگ کرده بودند و تمام سوالات منو با اطلاعات کامل جواب می‌دادند. و جالب‌تر اینکه بیشتر راهنمایی و مشاوره می‌کردند تا به فروش تور فکر کنند! حتما حتما برای مقصد ژاپن از مجموعه ای خریداری کنید که به صورت مستقیم با ژاپن کار میکنه، اینطوری هم ویزاتون درصد بالای قبولی داره هم برنامه سفر تمیز و مرتبی بهتون ارایه میدن. سان وی تریپ به صورت مستقیم تورهای ژاپنو مدیریت و اجرا میکنه. 

 

گام دوم: رزرو بلیط ژاپن 

پول بلیط به صورت ریالی گرفته می شه و هرچی نزدیک پرواز میشیم هزینه بلیط‌ها بیشتر میشه، مگر اینکه قیمت تورو از شما بالاتر بگیرن و بعدش هزینه بلیطو بیارن پایینتر و شما فکر می‌کنید که بلیط ارزون تر میخرید! ما یک اشتباهی سر خرید بلیط کرده بودیم، وقتی به ما گفتن بلیط نزدیک سفر گرونتر میشه ما گوش نکردیم! وقتی میخواستیم بلیط بخریم حدود 85 میلیون تومان بود. حتی گفتن که اگر نخواستین در نهایت بیاین 50 دلار هزینه کنسلی بلیط خواهد بود ولی باز هم گوش نکردیم! آخر نزدیک سفر شد و ما مجبور شدیم بلیطو حدود 120 میلیون بخریم! اینو هم بگم که اینجوری نبود که بخوان به ما گرون بفروشن. چون بلیط برای ژاپن دوتا لاین داره و لاین ایران به دبی گاهی خیلی گرون میشه و گاهی هم دبی به ژاپن (این داستان برای تمام ایرلاین‌ها هست چون ما پرواز مستقیم به ژاپن نداریم). و آژانس‌ها اصلا نمیتونن گرون بفروشن چون باید قیمت تمام شده را در روی بلیط درج کنن. که یک نکته خوب که باز هم سان وی داشت این بود که بلیط به صورت کامل همونطور که ایرلاین داده بود به ما ارایه کرد. شاید مجبور شدیم بلیطو گرون تر بخریم ولی چون کل سیستم این تیم شفاف هست به خاطر همین میدونستیم بر اساس یک واقعیتی قیمت بالاتر پرداخت کردیم نه به دلیل اینکه آژانس بخواد سود بیشتری کنه. در آخر از من به شما نصیحت هر وقت تصمیم گرفتین که ژاپن برید زودتر بلیط بگیرید! 

گام سوم: ویزای ژاپن

یکی از دغدغه های سفر به ژاپن گرفتن تاییدیه ویزای ژاپن است، چون اخیرا به‌دلیل مهاجرت‌های غیر قانونی از ایران، این پروسه بسیار سخت شده است، اما با کمک تیم سان وی و همکاران ایشان در خود ژاپن مستقر هستند انجام شد. این کارگزاران به‌راحتی می‌توانند با اعتباری که در ژاپن دارند پروسه اخذ ویزای شما رو کوتاه و سریعتر نماید. به همین دلیل که سان وی کارگزار مستقیم تورهای ژاپن است ما هم به‌راحتی ویزای خودمون رو گرفتیم و آماده سفر به شهرهای رویایی ژاپن شدیم. اما حواستون باشه که هیچ کس نمیتونه تضمین ویزارو به شما بده. در نتیجه مدارکتونو به بهترین نحو ارایه کنید و از مشاوره‌هاشون استفاده کنید تا به اخذ ویزا منتهی بشه. مدارک اصلی که مورد نیاز سفارت هست که به شما گفته میشه مدارک شغلی معتبر و شناسنامه باید به زبان انگلیسی ترجمه بشه و مهر دادگستری بخوره، دو قطعه عکس 3.5 در 4.5 که باید در آتلیه بگیرید و بگید که برای سفارت ژاپن میخواهید. یک سری فرم سفارت هست که خود تیم سان وی برای شما پر میکنه و شما با دقت میخونید و امضا میکنید. تمکن و گردش حسابتون حداقل بهتره برای هر نفر روی 250 میلیون تومان باشه. تمکن و گردش حساب به زبان انگلیسی و دلار آمریکا سه روز قبل از وقت تعیین شده برای سفارت از شما میگیرن و این تاریخ خیلی اهمیت داره که اعتبارش ازش نگذره وگرنه مجبور میشید دوباره به بانک مراجعه کنید. اگر تا حالا برای هیچ سفارتی اقدام نکردین و اولین باره از قبل برید بانکی که میخواهید ازش مدارک بگیرید و اعلام کنید که برای فلان روز نیاز به گردش حساب سه ماهه و تمکن به زبان انگلیسی برای سفارت ژاپن دارم. چون بعضی از شعب تمکن بانکی ارایه نمیکنن و باید به شعبه اصلی مراجعه کنید. اصل گذرنامتون هم که طبیعتا باید 7 ماه اعتبار داشته باشه و به این مساله خیلی دقت کنید. این پروسه جمع آوری مدارک، ترجمه و مهردادگستری بسیار زمانبر هست. در نتیجه پیشنهاد میکنم خیلی زودتر از زمان سفر به ژاپن اقدامات لازم انجام بدین. 

بعد از گرفتن ویزا مجموعه سان وی یک گروه واتساپی ایجاد کردند که تمامی همسفران و تورلیدر در اون عضو بودند و این به ما کمک کرد که استرس کمتری داشته باشیم و تمام سوالات خودمون رو از تورلیدر و مدیر مجموعه بپرسیم.

گام چهارم: سفر به ژاپن شگفت‌انگیز

سفر ما به ژاپن از دوم فروردین 1402 شروع شد.طبق پلن برنامه ریزی شده رفتیم CIP فرودگاه و جالب اینکه این بود که بدون زحمت کارت پرواز صادر شد و شخصی چمدان های ما را گرفت و چکین به راحتی انجام شد و بعد از اون در سالن پذیرایی منتظر شدیم، خوبی این سالن داشتن بوفه های متنوع غذا و نوشیدنی بود که بصورت رایگان به ما سرویس میدادند. خلاصه منتظر شدیم تا وقت پرواز طولانی ما برسد! اولین پرواز ما با هواپیمایی امارات به مقصد دبی بود که حدودا 2 ساعت زمان برد و با استپ حدود 4 ساعت و 45 دقیقه توقف در دبی سوار پرواز بعدی شدیم، البته باید بگم با اینکه ما هزینه بیشتری بابت پرواز امارات پرداخت کردیم اما بدلیل کوتاه بودن زمان توقف و تک استاپه بودن واقعا ارزشش رو داشت، بعد از این توقف کوتاه حدود 10 ساعتی توی راه بودیم کلی فیلم و موزیک گوش کردیم، نزدیک ساعت 5 عصر به وقت محلی به فروگاه کانسای اوزاکا رسیدیم. پیش از اینکه از هواپیما پیاده بشیم 2 تا فرم بهمون دادن که پر کنیم ولی اتفاق خوبی که افتاده بود این بود که مجموعه سان وی پیش از سفر مشابه این فرم ها را به ما داده بود و ما پر کرده بودیم (این فرم ها مشخصات فردی بود و اطلاعات سفر بود) بعد از پیاده شدن از هواپیما وارد سالن فرودگاه شدیم که دو تا گیت داره، اولی مشخصات مارو ثبت میکنند و مهر ورود میزنند و شایدم ازتون سوال بپرسن که کجا میرید و چرا اومدین ولی رفتار خوب و مودبانه دارند، بعد از این گیت نوبت گرفتن چمدان ها میشود، وارد سالن گرفتن چمدان ها که میشیم نکته جالبی که وجود داشت اینه که چمدان ما را از قبل مرتب کنار گذاشته بودند و به راحتی تونستیم چمدان را پیدا کنیم و اصلا مثل بقیه سفر ها اذیت نشدیم، بعدش جناب تور لیدر طبق برنامه ریزی اومد دنبالمون و رفتیم برای چنج کردن دلار به ین، حالا نکته ایی که اینجا توی این فرودگاه برای من خیلی جالب بود اینه که ریت فرودگاه از شهر کمتر بود و تور لیدر بهمون اطلاع داد و ما چنج پول رو انجام دادیم درضمن با توصیه تورلید عزیز بر خلاف تمامی کشور ها، سیم کارت خودمون رو از دستگاه از داخل همون فرودگاه خریداری کردیم البته باید بگم میتونید با توجه به زمان سفر خودتون و نیاز مصرفی سیم کارهای مختلف خریداری کنید که من سیم کارت نامحدود 30 روزه گرفتم با قیمت 6000 ین (هر دلار حدودا 140 ین بود)، منتظر الباقی همسفرا شدیم و بعدش رفتیم به سمت هتل توی مسیر  تور لیدر که یک خانم مهربان بودند تمامی مناطق را به ما معرفی کردند و از قوانین ژاپن برای ما شرح دادند همچنین در راه ساختمون‌ها و بافت شهری رو دیدیم و بنظر من خیلی جذاب و دل‌انگیز بودند!

هتل اوساکا

هتلی که ما انتخاب کردیم هتل ریگا بود و می‌تونم بگم یکی از بهترین هتل‌هایی بود که من رفته بودم، هتلمون دقیقا وسط شهر واقع شده بود، شاتل داشت به اومدا (اومدا یه مجموعه فروشگاهی بزرگه که داخلش همه چیز پیدا میشه) خلاصه بسیار دسترسی راحت و سریعی داشت. هتل ما لابی خیلی شیک و بزرگی داشت و اتاقهاشم که برای سفر ما در نظر گرفته شده بود به نسبت اتاق های عادی بزرگ تر بودند و این یکی از مزیت‌های تور سان وی هست که به گفته خودشون عمل کردند و سعی کردند فضای اقامت ما رو در طبقات بالاتر و با متراژ بالاتر رزرو کنند و این خودش یه نکته مهم بود برامون. پس از تحویل اتاق‌ها با توجه به اینکه خیلی‌ها خسته بودند و دلشون میخواست استراحت کنند، اما ما تصمیم گرفتیم بریم تو سطح شهر یه گشت کوتاه بزنیم، من واقعا برای دیدن مناطق زیبای ژاپن ذوق داشتم. من گاهی میرم و هتل‌هایی که آژانس‌ها انتخاب می‌کنم. چون در بعضی مقاصد خودم هتل‌هارو میگیرم تا حدودی آشنایی دارم به موقعیت‌ها و طریقه گرفتن هتل. مدتی بود که سان وی رو زیر نظر داشتم و در هر فصلی که هتل میگرفت میرفتم نگاه میکردم و میدیدم که به نسبت بقیه آژانس‌ها هوشمندانه تر هتل انتخاب می‌کنه و به خاطر سود بیشتر هتل‌های گرید پایینتر انتخاب نمی‌کنه. خداییش هم نتیجه تحقیقاتم منجر به یک سفر خوب شد. پیشنهادم اینه که حتی اگر این سفرنامه رو میخونید و من دارم از این مجموعه تعریف میکنم باز هم برید و نکاتی که میگمو لیست کنید و مقایسه هاتونو انجام بدین و بعد خرید کنید، چرا که یک بار ژاپن میرید، پس با یکی از بهترین‌ها برید!

گشت شهری

روز اول تور رفتیم رستوران هتل صبونه مفصلی خوردیم! یه نکته ای که اینجا خیلی مهم بود این بود که مجموعه سان وی بوفه هتل رو برای ما کامل رزرو کرده بود، مثلا یه تور دیگه‌ای که از ایران اومده بودند رستوران رو به‌صورت بخش بخش رزرو کرده بودند و بندگان خدا واقعا گیج شده بودند و نمی‌تونستند از همه سرویس‌ها استفاده کنند. در ادامه فقط جاهای اصلی که دیدن کردیم و نکات مهمو می‌نویسم و روز به روز شرح نمیدم که از حوصله خارج بشه.

بازدید از اوساکا و مناطق دیدنی اوزاکا

اول رفتیم قلعه و موزه اوساکارو دیدم بعدش به سمت خیابون دوتونبری و شینسایباشی رفتیم، خیابون دوتونبری یکی از خیابونای اصلی شهره و نکته قابل توجهش کانال آبی هست که وسط خیابونه و سرتاسر خیابون پر از تابلوهای نئونیه که شبا واقعا چشم نواز و دیدنیه، همونجا یه خیابون هست به اسم شینسایباشی سوجی که قدیمتی‌ترین و بزرگترین بازار اوساکا در اونجا واقع شده که کنارشم یه خیابون دیگه هست غذای خیابونی فوق‌العاده داره و اکثرشون غذاهای محلی دارند که می‌تونید از اونا خرید کنید. مثل هشت پا و خرچنگ و غذاهای دریایی خیلی خوشمزه، دیگه کم کم هوا تاریک شد و هر کسی دلش میخواست همراه ما به هتل میومد و یا هرکسی ام دلش نمیخواست میتونست تو شهر برای خودش بچرخه. چیزی که من اون شب خیلی دوس داشتم این بود که بعد از یک ساعت استراحت کوتاه، خانم تور لیدر و مدیر مجموعه به ما گفتند که اگر تمایل دارید می‌تونیم یه بار دیگه بریم داخل شهر و چند جای خوشگل رو باهاشون ببینیم و این خیلی تجربه خوبی بود چون این کارها جز برنامه تور نبود و برای من هیجان متفاوتی داشت.

راستی یادم رفت بگم، چون فصل بهار اومدیم یکی از چیزهایی که واقعا حس و حال عجیبی به سفر ما میداد شکوفه‌های گیلاس بود که سرتاسر شهر وجود داشت. در شهر اوساکا در سال 2025 قراره نمایشگاه اکسپو برگزار شود و جالبه که از همین الان رزرو هتل‌ها و سالن های همایش شروع شده است. و در سطح شهر تبلیغات اکسپو به چشم می خوره. نمایشگاه اکسپو دریچه ای برای نمایش گذشته، اکنون و آینده کشورهاست تا در آن دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی، علمی، پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه خود را به نمایش بگذارند.

 

یونیورسال (USJ)
یکی از روزهایی که در اوساکا بودیم گشت آزاد داشتیم و ما انتخاب کردیک که به یونیورسال استودیو (USJ) بریم. یک تفریح کمی گرون بود ولی ارزششو داشت. انگار تو فصل‌های مختلف ساعت‌های کاری متفاوتی داشت ولی عموما از 8.30 صبح شروع میشه تا 9.30 شب. که حتما در فصلی که سفر میرید از قبل اینو چک کنید. بلیطش هم برای بزرگسالان حدود 80 دلار برای یک گشت روزانه کامل بود. و میشد بلیط نصف روز هم تهیه کرد که ما گشت روزانه رو ترجیح دادیم و خوب هم شد این کارو کردیم چون استفاده از بعضی از وسیله ها صف طولانی داشت ولی چون خیلی مشتاق بودیم حتی یک صف یک ساعت و نیمه رو تجربه کردیم! یونیورسال یک نوع پارک به صورت مجموعه های مختلف هست که میتونید انتخاب کنید که کجاها برید. مثلا بخش مینیون‌ها، ژوراسیک پارک، ماجراجویی 4 بعدی شرک، ماریو کارت که قسمت مورد علاقه من بود که میتونستیم 4 نفری سوار یک ماشین بشیم و شبیه بازی واقعی ماریوکارت بود و حتی میتونستیم وسیله پرتاپ کنیم! دیگه بیشتر از این نمیگم که خودتون برید و تجربه کنید. فقط فراموش نکنید که اگر تصمیم به رفتن دارید مخصوصا در فصل شلوغ ژاپن از قبل بهشون بگین که بلیطهارو براتون تهیه کنند. چون این گشت به صورت اختیاری هست هزینه جدا برای بلیط پرداخت می‌کنید و روزی که میخواهید برید براتون هماهنگ می‌کنن که خودتون با تاکسی برید. البته به ما گفتن که این خطهای مترو هم میتونه شمارو به یونیورسال برسونه و نقشه هارو به ما دادن ولی ما تاکسیو انتخاب کردیم، حدود 20 دقیقه از هتلمون تو راه بودیم و تقریبا 3200 ین هزینه رفت ما شد. و برگشت چون شب شده بود و کمی ترافیک بود حدود 400 ین اضافه‌تر پرداخت کردیم.

 

شهر تاریخی نارا

یکی از روزهایی که در اوساکا اقامت داشتیم به سمت شهر تاریخی نارا رفتیم. نارا بین سال 710 تا 784 میلادی پایتخت کشور ژاپن بوده است. در آنجا به بزرگترین سازه چوبی دنیا و بزرگترین بودای برنزی نشسته که در معبد تودای-جی واقع شده بود رفتیم. در مسیری که به اونجا میرفتیم پارک جنگلی بود که گوزن‌ها و غزال‌هایی اونجا بودن که تعدادشون خیلی زیاد بود و ما می‎‌تونستیم بهشون غذا بدیم. اما از غذاهای مخصوصی که اونجا میفروختن باید میگرفتیم و به هیچ عنوان نباید از غذاهای خودمون بهشون می‌دادیم. به ما گفتن که سعی کنید لباس چرم نپوشید و هیچ خوراکی نیارید. در نتیجه ما هم چند بسته‌های غذا گرفتیم و بینشون تقسیم کردیم. این جز یکی از بهترین خاطراتی بود که داشتم. یک دفعه میدیدیم یک گله گوزن دنبالمون هستند و سرشونو اوردن بالا که بهشون غذا بدیم. فکر کنم یک ساعتی درگیر بودیم و هی بهمون تذکر میدادن که زود بیاین بریم پوینت بعدیرو ببینیم ما هم دل نمیکندیم! وقتی به معبد رسیدیم که گفتم اون سازه چوبی توش بود، خود اجزای معبد که جالب بود جای خود، اما من از منظره بسیار زیبای بیرون معبد بیشتر لذت بردم. حالا شما برید ببینیم از کدومش بیشتر لذت میبرید!  اونجا هم سیب زمینی شیرین بود و هم موچی و هم بستنی چای سبز که به ماچا معروف هست نوش جان کردیم! بعد از این گشت بازگشت به هتل داشتیم چون فاصله بین اوساکا و نارا حدود 40 کیلومتر بود و به خاطر اینکه فصل شلوغ رفته بودیم ترافیک هم داشتیم. تقریبا 2 ساعتی طول کشید. بعد که به هتل رسیدیم خسته بودیم و فکر کنم جز تک شب‌هایی بود که بیرون نرفتیم! 

 

شهر فرهنگی سنتی کیوتو
روز بعد به سمت کیوتو رفتیم، مهد فرهنگ، سنت و آداب و رسوم ژاپن. اگر به من بگید از بین شهرهایی که رفتی کدوم شهرو دوست داری میگم کیوتو! هر آنچه که از ژاپن در فیلم‌ها دیدیم اونجا میبینیم. بافت سنتی‌تر نسبت به بقیه شهرها داره و مردمش هم بسیار بسیار صمیمانه تر از بقیه شهرها رفتار می‌کنند. حتما اگر یک بار دیگه بخوام برم ژاپن تعداد شب‌های بیشتری اقامت در آنجا می‌گیرم. اما برای بار اول واقعیتش اینه که دوست داریم همه جارو ببینیم و اقامت زیاد در کیوتو باعث میشه از بقیه جاها باز بمونیم! اقامت بیشتر در کیوتو بماند برای بارهای بعدی! تو کیوتو ما معبد آب پاک یا کیومیزودرا (که متعلق به آیین بوداییه و بخشی از آثار تاریخی و باستانی کیوتو و میراث جهانی یونسکو هست)، فوشیمی ایناری و جنگل بامبورو دیدیم. کوهستان زیبای آراشی و رودخانه کاتسورا طرف جنگل بامبو هست. به حدی زیبا بود که میشد ساعت‌ها کنار رودخونه ایستاد و به اون منظره چشم دوخت. ما در تمام طول سفر با کمبود وقت مواجه بودیم! چون همه جا دوست داشتیم زیاد بمونیم اما تورلیدرهایی که داشتیم وقت محدود میکردن که به همه جا برسیم. البته دستشون درد نکنه. اگر به ما بود در یک نقطه ساعت‌ها میموندیم و بقیه جاهارو نمیدیدیم!  
یکی از جاهای دیگه که خیلی دیدنی بود قصر طلایی با نام Kinkakuji که تمام نمای دو طبقه بالایی اون با ورقه های طلا پوشیده شده. به حدی این کاخ و محوطه دورش قشنگ بود که از اون موقع تا الان این قصر بک گراند گوشیم باقیمونده و دلم نمیاد عوضش کنم!

 

سفر به توکیو

وقتی از اوساکا به سمت توکیو میخواستیم بریم گفتن که با قطار سریع السیر شین کانسن قراره بریم. بردن چمدونها داخل قطار خیلی سخت بود در نتیجه یکی از کارهای خاصی که برامون این مجموعه انجام داد ارسال چمدون‌ها از هتل اوساکا به هتل توکیو بود که باعث شد ما دست خالی فقط با یک کوله به سمت توکیو بریم. اینو بهتون بگم که چه موقع این چمدون‌ها باید بره مهمه چون ممکنه دیرتر از ما به هتل بعدی برسه که این باعث میشد ما وسایلمونو دیر دریافت کنیم. اتفاقی که برای یکی از تورها افتاده بود اما برای ما طوری رسیده بود که همزمان با چک این چمدون‌هامونو دریافت کردیم. یک سری ریزه کاری‌ها توی این تور دیده میشد که منی که پر سفر هستم و با تورهای مختلفی سفر کردم خیلی خوب متوجه میشدم که تمام تلاش برگزارکنندگان این تور این بود که خستگی کمتری تجربه کنیم و بیشتر از این سفر لذت ببریم. یکی از دلایلی که باعث شد من این سفرنامه رو بنویسم این بود که شاید من هم خدمت کوچکی به این عزیزان کرده باشم و همزمان با معرفی ژاپن از دید خودم به معرفی این تیم خوش فکر و مسوول هم کمک کرده باشم. از نظر من هر فردی یک بار ممکنه ژاپنو به دلیل طولانی بودن مسیر تجربه کنه. اگر با یک تیم غیرحرفه ای این سفرو برید باخت دادید! 
در بدو ورود به شهر توکیو؛ از این همه شلوغی و البته نظم که با هم در تناقض هستند؛ قطعا متحیر می شوید. این شهر به معنای واقعی کلمه زیباست. کمی به آسمان خراش‌های این شهر نگاه کنید قطعا متوجه پیشرفتی که ژاپن در دنیا داشته است، می‌شوید. 

روز اول در توکیو برای بازدید معبد آساکوسا یا معبد سنسوجی رفتیم و بعضی‌ها کیمونوهای رنگ و وارنگ پوشیدند و با شکوفه‌های بهاری عکس‌های زیبا گرفتند. یکی از بزرگترین سالن تئاترهای توکیو هم در اونجا واقع شده بود.

برج مخابراتی توکیو

حوالی غروب بود که به بزرگترین برج مخابراتی جهان رسیدیم. خیلی‌ها صبح برای بازدید این مجموعه میرفتن اما به نظر ما شب ویو قشنگتری داشت و بازدید شب توصیه می‌گردد! قبلا نام این برج مخابراتی را زیاد شنیده بودم اما زمانی که آن را از نزدیک دیدم؛ از بزرگی و ارتفاع آن کیش و مات شدم. این برج مخابراتی در حدود 333 متر ارتفاع دارد و دومین سازه مرتفع شهر توکیو و کشور ژاپن محسوب می شود. شاید جالب باشد بدانید که بلندترین برج فولادی متکی به خود در جهان؛ این آسمان خراش می باشد. حتما یک زمان مشخصی را برای دیدن این برج در نظر بگیرید. 

اینو هم بگیم که هتل ما در منطقه اودایبا واقع شده بود که در اونجا مجسمه آزادی و پل رنگین کمان ویو هر شب ما بود.

 

معبد سنسوجی

در ادامه در توکیو، به دیدن یکی از بزرگ ترین و البته قدیمی ترین معابد کشور ژاپن رفتم. اگر حتی به این کشور سفر نکرده باشید و یا با فرهنگ مردم ژاپن بیگانه باشید؛ به خوبی با این قضیه آشنا هستید که مردم ژاپن روزانه به معابد این شهر برای دعا می روند. معبد سنسوجی در سال 628 میلادی ساخته شده و ظاهر قدیمی و سنتی دارد. یکی از مزیت هایی که معبد سنسوجی دارد؛ در این است که هر روز هفته و 24 ساعت شبانه روز می توانید به دیدن این معبد بروید. 

جزیره اودایبا

هتل ما در این جزیره بود، و البته میگفتن که بستگی به فصل موقعیت هتل‌ها فرق می‌کنه. و در فصلی که ما رفته بودیم این منطقه جز پربازدیدترین مناطق بود و مخصوصا ویویی که از اتاق‌ها داشتیم شبو برای ما دلنشین‌تر می‌کرد. شاید زمانی که اسم جزایر مصنوعی به میان می آید؛ ذهن شما به سمت شهر دبی برود. در قلب کشور ژاپن چندین جزیره مصنوعی وجود دارد که همگی آن‌ها در سال 1850 میلادی به وجود آمده‌اند. اودایبا نام این جزایر مصنوعی است که به سه تکه مختلف تقسیم شده است. بزرگ ترین جزیره اودایبا، دایبا می باشد که به وسیله پل به منطقه میناتو چسبیده شده است. زمانی که به این جزیره رسیدم؛ از بزرگی و زیبایی آن متحیر شدم. در این جزایر مصنوعی پارک‌ها، فضای سبز، مراکز تفریحی، فروشگاهی و… مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.  

پل رنگین کمان

بی راه نگفتم اگر بگویم که شهر توکیو، شهر رنگین کمان‌هاست. در شب شهر توکیو واقعا ارزش دیدن دارد. یکی از بی نظیر ترین نور پردازی هایی که در طول عمرم دیدم؛ نور پردازی این پل بود. ساخت پل رنگین کمان در حدود 5 سال به درازا کشید و طول آن نیز 798 متر می باشد. اگر مثل من خوش شانس باشید؛ در زمان بازدید از این شهر می توانید نور پردازی های این پل را از نزدیک ببینید. توجه کنید که در هر روز سال این پل نور پردازی نمی شود و تنها در برخی از روزهای خاص نورهای این پل روشن می شود. این پل هم در منطقه اودایبا واقع شده بود. هم مجسمه آزادی و هم پل رنگین کمان جز مناطقی هست که اگر هم هتلتون در اون ناحیه نیست یک سری به اودایبا بزنین و این دو شگفت‌انگیزو ببینید. 

 

هاکونه

در یکی از روزهایی که در توکیو اقامت داشتیم یک گشت روزانه کامل به هاکونه داشتیم. هاکونه یکی از مناطق مسکونی مهم کشور ژاپن است. برای دیدن این منطقه مسکونی باید در حدود 100 کیلومتر از شهر توکیو فاصله بگیرید. در این منطقه مسکونی نسبتا بزرگ جاذبه های گردشگری فراوانی همچون آب گرم هاکونه، ریوکان هاکونه، قصر سلطنتی هاکونه، موزه فضای باز هاکونه و… قرار دارد. طبیعت و سر سبزی این منطقه زبان زد خاص و عام در دنیا می باشد. آنقدر این منطقه مسکونی زیبا بود که اصلا حس دل کندن از آن را نداشتم. ابتدا با کروز روی دریاچه آشی اونم در قسمت VIP که باز هم مجموعه سان وی تریپ برای ما سنگ تموم گذاشته بود به سمت تله کابین رفتیم. این دریاچه را می توان پس زمینه کوه فیجی دانست. دریاچه آشی در منطقه هاکونه قرار دارد که در حدود 3 هزار سال پیش به دلیل انفجاری که در دهانه آتش فشان رخ داده، به وجود آمده است. دولت ژاپن تقریبا به 99 درصد سواحل این دریاچه زیبا دست نزده است و همان حالت بکر خود را دارند. به دلیل کم بودن مسافت این دریاچه با شهر توکیو توصیه می کنم مانند من شانس دیدن این منظره زیبا را از دست ندهید. همینطور که با کشتی کروز از دریاچه آشی عبور می کردیم، همزمان فرصتی پیدا شد که کوه فوجیرو ببینیم اما به دلیل مه قسمت بزرگیش پوشیده شده بود. اینکه اون روز آیا کامل کوه معلوم باشه یا نه دست هیچ برنامه ریزی نیست! ژاپن کشوری هست که به دلیل جزیره ای بودنش به هیچ عنوان نمیشه هواشو پیش بینی کرد! اول که از کروز پیاده شدیم رفتیم یک گشتی تو فروشگاه زدیم و بعدش با تله کابین به سمت دره اواکودانی رفتیم. منطقه هاکونه صدها حمام آب گرم وجود داره و دره ای به اسم دره اووکودانی وجود دارد که اونجا تخم مرغهای سیاه رنگ ولی معمولی وجود دارد که در آبهای جوشان پخته می شود وگوگردی که در آب وجود دارد رنگ پوسته تخم مرغ را سیاه می کند و بوی عجیبی بهش میده.

هنوز از تله کابین پیاده نشده بودیم که بوی گوگرد احساس میشد. اگر از این بو اذیت میشید بهتره ماسک همراه خود داشته باشید. ما که پیاده شدیم چون فضا آزاد بود و باد در جریان خیلی برامون اذیت کننده نبود. اونجا میتونستیم هم دودهای گوگردو ببینیم هم یک دره بزرگ و یک قسمت هم فروشگاه بود که میتونستیم تخم مرغهای سیاه گوگردی خریداری کنیم و کنار یک تخم مرغ بزرگ که نماد اونجا بود عکس بگیریم! 

دره اواکودانی یکی از کاسه های آتشفشانی ژاپن است که قدمتی 3 هزار ساله دارد. این دره به دلیل انفجار آتش فشان شکل گرفته است. تا این جای کار هیچ جذابیتی برای دیدن این منطقه وجود ندارد. اگر بدانید که میلیون ها نفر تنها برای دیدن تخم مرغ به این منطقه سفر می کنند قطعا قضیه برایتان جالب می شود. به این دلیل که در این حفره گوگرد و سولفید هیدروژن وجود دارد؛ 

 مردم محلی میگویند خوردن یکی از این تخم مرغها عمر انسان را 7 سال افزایش می دهد و 2 تا بخورید تا 14 سال به عمرتون اضافه بشه.

پس از گشت در این دره، برای نهار به سمت پایین رفتیم. اونجا هم استراحت کردیم و پس از صرف نهار از یک موزه روباز دیدن کردیم. مجسمه هایی در اونجا بود که آثار نقاشی هنرمندهای بزرگ را به صورت مجسمه درورده بودند. و البته هر مجسمه ای داستانی پشتش بود که باید خودتون برید و از نزدیک ببینید. این موزه تعادلی چشم نواز بین هنر و طبیعت هست. در این موزه مجسمه هایی بی نظیر با پس زمینه ای از کوه و اطراف می بینین. به جز مجسمه ها و فروشگاه آثار هنری هم در مجموعه وجود دارد که پذیرای شما هستند. همه چیز در عین واقعیت و بسیار عجیب هست. اگر به موزه ها علاقه مند باشین این تجربه براتون جذابه. 

شبگردی در ژاپن

با اینکه اکثر شبها دیر بر میگشتیم ولی اکثر همسفرها از کوچه پس کوچه های ژاپن نمیگذشتن و تا پاسی از شب کماکان به گشت و گذار می پرداختند.

جاهایی که بهتون پیشنهاد میکنم در شبها خوبه که برید، چهارراه شیبویا، شینجوکو، خیابون گینزا، تیم لب هست. در کل خیابونهای شلوغ ژاپن در هر شهری که باشید فقط نشستن تو کافه و دیدن مردم هم جذابیت داره! البته که بستگی داره شما هتلو ترجیح بدین برای استراحت یا هنوز دنبال هیجان شبانگاهی باشید!

 

روز آخر

در روز آخر که عازم فرودگاه بودیم یک جاذبه توریستی دیگر به نام معبد میجی جینگو رفتیم. یک معبد ویژه و منحصر به فرد در میان باغی زیبا و دل انگیز در منطقه شیبویای توکیو بود. که پیشنهاد میکنم اگر هم جز برنامه تورتون نیست این معبدو برید. به خاطر اینکه ما پروازمون ساعت 10 شب بود بین فاصله چک اوت اتاق‌ها برنامه ریزی خوبی که کرده بودن هم به دیدن میجی جینگو رفتیم، هم بعدش به سمت یک اوت لت رفتیم و بهمون گفته بودن که اگر فکر میکنین خرید دارین قسمتی از چمدونتونو خالی نگه دارید که ما خرید زیادی نداشتیم. فقط دیدن برندها با اون کیفیت برامون جالب بود. اما همسفرهامون اکثرا خرید کردن. خصوصا لباس و کفش که خیلی هم راضی بودن. پس از گشت حدود 3 تا 4 ساعته در اوت لت به سمت فرودگاه رهسپار شدیم و حدود ساعت 7 به فرودگاه رسیدیم. بعد از تحویل بار از لیدرهای عزیزمون خداحافظی کردیم و بعد از پرواز حدود 10 ساعت به دبی رسیدیم. همه اینقدر خسته بودیم که نفهمیدیم این 10 ساعت چگونه گذشت. حداقل من و همسفرام تقریبا بیشتر مسیر خواب بودیم! پیشنهاد میکنم یک قرص خواب همراه داشته باشید اگر بدخوابید که این مسیرو راحت تر بگذرونید! و بعد از پیاده شدن از هواپیما به سالن ترانزیت رفتیم. گشتی در فری شاپ زدیم و حدود 4 ساعت توقف داشتیم. و بعد مجدد سوار هواپیما شدیم و فاصله 2 ساعتی را طی کردیم تا به ایران عزیز تهران رسیدیم. یک نکته ای که مهم بود که مجموعه سان وی پروازهای امارات را پیشنهاد داد. با اینکه قیمت بالاتری داشت ولی از کیفیت و توقف کوتاه تری برخوردار بود که باعث میشد خستگی کمتری تجربه کنیم. هرچند که باید آمادگی یک رسیدن طولانی را داشته باشید با هر ایرلاینی که به سمت ژاپن پرواز میکنید! در سفر به ژاپن حتما چک کنید که توقف های چند ساعته دارید. گاهی اوقات بعضی از ایرلاینها به جای یک توقف دو توقف دارند و فاصله بین دو پرواز هم خیلی زیاده به این دلیل بلیط ارزونتری ارایه میکنند. اگر میخواهید مقرون به صرفه بلیط بگیرید که مشکلی نیست اگر این توقف هارو در نظر نگیرید و بلیط ارزون بگیرید ولی پیشنهادم اینه که اگر میتونید هزینه بالاتری برای بلیط پرداخت کنید و از توقف های کوتاه تر برخوردار بشید. 

هزینه‌های سفر به ژاپن

هزینه تور ما برای هر نفر حدودا 4200 دلار شد برای ده روز شد که البته از این عدد 3500 دلار مربوط به هزینه تور، الباقی هزینه خرید و گشت‌های آزاد خودمان بود اما به‌نظرم کیفیت تور به قدری بالا بود که پرداخت بیشتر از این عدد هم ارزشش رو داشت. این هزینه جدا از هزینه بلیط هست.

هزینه حمل و نقل در ژاپن تا حدودی بالاست مثلا به ازای هر کیلومتر حدود 3 دلار (450 ین) هزینه بر میداره که در شهرهای مختلف یکسان نیست و بستگی به شهرش کم یا زیادتر میشه. هزینه بنزین هم بد نیست بدونین که حدودا هر لیتر بنزین 1.18 دلار (177 ین) هست. 

چند تا از هزینه های روزمره رو به ین در توکیو میگم، برای بعضیها جالبه که مقایسه کنن با قیمت‌هایی که تو کشور خودشون هست و این قیمت‌ها در تاریخ سفر من بود، شاید وقتی میرید اونجا مفیدتر باشه، نرخ تورم هم باید درنظر بگیرید و دقت کنید (این هزینه‌ها در سال 2023 نوشته شده). 

آب (بطری کوچک) 123 ین، شیر (1 لیتر) 195 ین، موز (1 کیلو) 335 ین، سیب (1 کیلو) 713 ین، برنج سفید (1 کیلو) 464 ین، سیب زمینی (1 کیلو) 426 ین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟