فهرست مطالب

صفر تا صد اخذ ویزای تحصیلی کانادا

روش های اخذ ویزای تحصیلی کانادا

این نوع ویزا به افراد امکان تحصیل در کانادا را می دهد، اما نحوه درخواست ویزای تحصیلی کانادا  در تمامی مقاطع تقریبا یکسان است و تنها در مدارک پذیرش تحصیل با یکدیگر تفاوت دارد.

ویزای تحصیلی کانادا جهت تحصیلی کوتاه مدت و یا بلند مدت در کانادا صادر میگردد.

سیستم آموزشی کانادا به دو بخش اصلی آموزش همگانی یا عمومی و آموزش خصوصی یا غیر انتفاعی تقسیم بندی می‌شود.

این تقسیم بندی چه برای دوره ابتدایی، چه برای دوره متوسطه و چه برای تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی صدق میکند.

یکی از اصلی ترین شرایط جهت اخذ این نوع ویزا ، ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی می باشد، همچنین شما می بایست از طرف مدرسه، دانشگاه و یا موسسه‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید، دعوت نامه رسمی یا همان اپلای داشته باشید.

لازم به ذکر است جواب ویزای تحصیلی کانادا در بازه زمانی ۴ تا ۶ ماهه صادر می‌شود.

یکی از موارد ضروری که شخص جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید داشته باشد، همراه داشتن نامه پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبر است. این نامه باید اطلاعاتی همچون شهریه پرداختی، تاریخ شروع، پایان و ثبت‌نام دوره را در خود گنجانده باشد.

نکته مهم این است ، افرادی که قصد تحصیل در کبک را دارند پس از دریافت مشاوره علاوه بر داشتن نامه پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبر، باید گواهی پذیرش از کبک (CAQ) که توسط اداره مهاجرت کبک  (MIDI)‌ صادر میگردد را نیز دریافت کنند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

یکی از شرایط اصلی  که فرد برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید داشته باشد، نامه پذیرش از مؤسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر است .

به این معنا که متقاضی با ارسال رزومه تحصیلی برای دانشگاه و انجام مذاکرات با مسئولان دانشگاه درخواست خود برای تحصیل در آن دانشگاه را مطرح می نماید.


یکی دیگر از اصلی ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارا بودن تمکن مالی، به اندازه حداقل برای یکسال زندگی در کانادا است، گواهی عدم سوء پیشینه، گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار که ( البته پیشنهاد میگردد برای مهاجرت به کانادا حتما پاسپورت خود را تمدید کنید)، ارائه مدارکی که نشان دهد فرد پس از پایان تحصیل قصد بازگشت به ایران را دارد و تصمیمی بر حضور دائم در کانادا را ندارد و ارائه برنامه تحصیلی دقیق نیز از ضروریات است.
همچنین داشتن ترجمه مدارک هویتی، مدرک زبان با نمره بالا ( ایلتس یا تافل )، انگیزه نامه و توصیه نامه از اساتید از دیگر مدارکی است که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز می باشد.

اجازه تحصیل در کانادا _STUDY PERMIT

اجازه تحصیل مدرکی است که سفارت کانادا صادر می کند و به دانش آموزان خارجی اجازه ی تحصیل در کانادا را می دهد. قبل از اینکه تصمیم به اخذ ویزای کانادا نمایید و به این کشور سفر کنید شما می بایست تمام مدارک مورد نیاز را در سایت های مورد تایید سفارت کانادا اپلای نمایید.

استادی پرمیت معمولاً به اندازه ی میزان تحصیل شما در کانادا به اضافه ی 90 روز است (این 90 روز زمان ترک کانادا و یا تمدید اقامت ) می باشد .

اگر شما مجبور به گذراندن Course پیش نیاز باشید، اجازه تحصیل شما از زمان آغاز این دوره به اضافه 1 سال می باشد.

اگر تا زمان پایان مهلت این مدرک تحصیلات خود را تمام نکرده باشید، می بایست اقامت خود را تمدید کنید، در غیر این صورت از ادامه ی تحصیل باید انصراف بدهید و کانادا را ترک کنید.

به یاد داشته باشید، در صورت اتمام تحصیلات در زمان مشخص شده مجوز شما فقط تا 90 روز بعد از آن تاریخ اعتبار دارد.

نکته مهم اینکه تحصیلات شما در تاریخی تمام شده تلقی می شود که دیپلم یا کارنامه ی خود را دریافت کرده باشید.

در زمان تحصیل خود در کانادا می توانید به کشور خود بازگردید، فقط می بایست دلیلی دال بر اینکه شما در حال تحصیل در آن مرکز می باشید و در آنجا ثبت نام کرده اید ارائه دهید.

شرایط تحصیل در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در کانادا

آموزش ابتدایی در کانادا اجباری است و از سن 6 یا 7 سالگی شروع شده و تا 11 یا 12 سالگی ادامه می یابد.

دوره راهنمایی دوره ای دو ساله و تا 12 سالگی کودک است، پس از آن دانش آموز وارد دبیرستان شده که تا 18 سالگی زمان می برد. 

تمام مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا پذیرای دانش آموزان از سراسر دنیا می باشند.

بعد از اتمام این دوره و شروع دوره بعدی که شامل دانشکده، دانشگاه، موسسات خصوصی و مدارس فنی و حرفه ای هستند.

در کانادا هر کدام از این مراکز دارای قوانین مخصوص به خود، چگونگی ورود و ارائه درخواست برای پذیرش مانند داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه می باشند.

بسیاری از مدارس در کانادا زبان انگلیسی یا زبان فرانسه آموزش می دهند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا
سان وی تریپ

چگونگی ورود به مدرسه و دانشگاه

در ابتدا دانشگاه یا مدرسه ی خود را انتخاب می کنید و با توجه به قوانین آن مرکز مدارک خود را ارسال کنید.

در مدارس ابتدایی حداکثر 6 ماه و دانشگاه حداکثر 1 سال می بایست در خواست ادامه  تحصیل بدهید.

با مکاتبات از طریق ایمیل و … با مرکز تحصیلی از میزان شهریه و هزینه ی اقامت در کانادا همچنین زبانی که می بایست برای ورود لازم است آگاه باشید و در آزمون آن پذیرفته شوید، مدارک خود را apply کرده و منتظر جواب باشید اگر پذیرفته شده باشید نامه ای از جانب مرکز تحصیل خود دریافت می کنید.

جهت کسب اطلاعات جامع تر در خصوص ویزای تحصیلی کانادا پیشنهاد می شود مقاله ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه فرمایید.

تحصیل زیر 18 سال در کانادا

تحصیل در مدارس کانادا از سن ۵ سالگی شروع و تا ۱۸ سالگی ادامه دارد که می توانید از همین سن برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا برای کودک خود اقدام نمایید. برای کودکانی که در این سن و سال قرار دارند حضور یک قیم قانونی الزامی است.
تحصیل تا پایه ۱۱ یا ۱۲ بر اساس نوع استان متفاوت است. پس از آن دانش آموز تصمیم میگیرد که برای ادامه تحصیل به دانشگاه یا کالج وارد شود یا خیر.
برخی از کالج‌ها در کانادا این امکان را برای دانش‌آموزان ۱۶ تا ۱۸ ساله فراهم کرده اند تا به جای دبیرستان در کالج ادامه تحصیل دهند و مشغول به کار نیز شوند.
در صورتیکه دانش‌آموزی قصد ادامه تحصیل در کالج را داشته باشد، 3 سال مانده به پایان دبیرستان و با داشتن سن بیشتر از ۱۶ سال می‌تواند در کالج ثبت نام کند.

همچنین زمان آغاز و پایان سال تحصیلی در هر ایالت متفاوت است اما معمولا این دوره از ماه سپتامبر شروع و در ماه ژوئن به پایان می‌رسد.
مدارس کانادا از ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر و از دوشنبه تا جمعه است. همچنین آموزش در مدارس دولتی و تحصیل زیر ۱۸ سال برای تمام دانش‌آموزان در کانادا معمولا رایگان است.

تحصیل در مقطع کارشناسی

بسیاری از متقاضیان برای پذیرش در مقطع لیسانس کانادا اقدام می‌کنند چرا که مدت ‌زمان تحصیل لیسانس در کانادا ۳ تا ۴ سال است و شانس اخذ اقامت در این مقطع نیز بیشتر می باشد لازم به ذکر است شرایط پذیرش تحصیلی کارشناسی در کانادا بر اساس قوانین هر استان و دانشگاه تعیین می شود.
قدم اول برای اخذ پذیرش تحصیلی کارشناسی در کانادا، پیدا کردن رشته مورد نظر در دانشگاه اخذ پذیرش و سپس تکمیل فرم‌های ثبت‌نام است.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی در کانادا ارائه مدارک شخصی و آکادمیک ضروری است.


با مراجعه به وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا IRCC می توانید لیستی از دانشگاه هایی را که می توانید در رشته خود ازآنها پذیرش بگیرید را مشاهده کنید. موجود است. برای تحصیل کارشناسی در کانادا باید به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه مسلط باشید.
برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس، دارا بودن مدارک زبان (تافل یا آیلتس) ضروری است. بازه سنی مورد قبول جهت تحصیل لیسانس در کانادا و اخذ ویزا کانادا بین ۱۸ تا ۳۵ سال است و تحصیل در این مقطع 4 سال به طول می انجامد. به خاطر داشته باشید گپ تحصیلی میان مقطع قبل و کارشناسی بیشتر از 5 سال نشود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اغلب پژوهش محور است و به صورت کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید از یک دانشگاه پذیرش تحصیلی دریافت کنید.

پس از اخذ دعوتنامه و فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع ارشد می توانید برای ادامه تحصیل اپلای کنید. از مهمترین مدارکی که برای تحصیل در مقطع ارشد مورد نیاز است دارا بودن مدرک آیلتس 7 است.

ریز نمرات مقاطع گذشته، مدارک تحصیلی ، مدارک هویتی و تمکن مالی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در مقطع ارشد ضروری است.همچنین برای اطلاع کامل از مدارک با مشاوران سان وی تریپ تماس حاصل نمایید.
هر کدام از استان ها و دانشگاه های کانادا ممکن است شرایط مخصوص به خود را داشته باشد که می بایست قبل از اپلای از طریق وبسایت دانشگاه از آنها اطلاع پیدا کنید.
در صورتیکه دانشجو نمرات و رزومه ای خوب و قوی در مقطع کارشناسی دریافت کرده باشد می تواند از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا بهره ببرد.
تحصیل در استان کبک به زبان فرانسه است، بنابراین برای تحصیل در این استان باید به زبان فرانسه مسلط باشید و نمره مورد نظر دانشگاه در این زبان را به دست بیاورید.
به خاطر داشته باشید که هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا نیازمند توانایی وتمکن مالی است، بنابراین باید اثبات کنید که از عهده مخرج تحصیل برخواهید آمد.

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا 

برای تحصیل در مقطع دکتری و اخذ ویزا کانادا الزامی است که متقاضی مقاطع کارشناسی و ارشد را در رشته مرتبط گذرانده باشد. مقطع دکتری در کانادا پژوهش محور است و اغلب بر اساس کارهای تحقیقی است که دانشجو انجام می دهد. برای پذیرش در مقطع دکتری در کانادا دارا بودن روزمه ای قوی از الزامات است.

نمره Ilets 6.5 به بالا نیز از شرایط پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در کانادا است. هزینه های تحصیل در سطح دکتری نسبت به سایر سطوح کمی بیشتر است، به همین جهت متقاضی می تواند از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استفاده کند.

بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری در کانادا به این صورت است که دانشجو می تواند همزمان با تحصیل به کار آموزش و پژوهش مشغول شده و مبلغی را از این بابت دریافت نماید.

قبل از اقدام برای پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری بهتر است مدارک مربوط به ویزای تحصیلی در مقطع دکتری را آماده نمایید. از مهمترین مدارک برای پذیرش در مقطع دکتری:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه و مدارک شناسایی
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه
  • ترجمه رزومه
  • انگیزه نامه و توصیه نامه است.

سایر مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع دکتری در کانادا را می توانید از سایت دانشگاه مطالعه نمایید.

تحصیل در مقطع پست داک کانادا ( فوق دکتری )

مقطع پست دکتری یا پست داک در کانادا شبیه به دکتری است. همانند دوره دکتری دانشجو باید با یک استاد راهنما مذاکره کند و پس از جمع آوری و ارائه مدارک لازم از دانشگاه مد نظر پذیرش بگیرید.

در دوره پست داک دانشجو به صورت استاد یار به پژوهش و تحقیق می پردازد. اگر متقاضی مقطع دکتری را در کشور دیگری سپری کرده باید باید مدرک خود را معادل سازی کرده و در صورت ضرورت یکسری واحد های درسی را نیز بگذراند.

برای تحصیل در مقطع پست داک دانشجو باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد. پس از اخذ پذیرش و دعوتنامه از دانشگاه متقاضی با در دست داشتن مدارک می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نماید. از مهمترین مدارک برای تحصیل در دوره پست داک مدرک آیلتس 7، توصیه نامه و انگیزه نامه تحصیلی و مدارک هویتی است.

خاطر نشان میسازد طول مدت تحصیل در مقطع پست دکتری بسته به رشته ممکن است مدت بیشتری زمان ببرد.

مزایای تحصیل در کانادا

قطعا تحصیل در کانادا دارای مزایای بی شماری است و به همین جهت تحصیل در کانادا برای متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی همیشه در اولویت بوده است.

اما اصلی ترین مزایای تحصیل در کانادا عبارتند از:

  • تحصیل به زبان انگلیس
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر
  • امکان کار در هنگام تحصیل
  • امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و پس از آن دریافت اقامت دائم کانادا
  • تحصیل در یکی از امن ترین کشورهای دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام چطور میتونم کمکتون کنم ؟